دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
علامه جعفری

حوزه/ به همت دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه محمدتقی جعفری(ره) در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام امیر جوان آراسته رئیس دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گویی با اعلام خبر برگزاری بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه محمدتقی جعفری(ره) گفت: مجامع علمی در سنت خود، همیشه وامدار پیشینیان و بزرگانی بوده‌اند که به قدم جد و جهد و با قلم کاوش و تحقیق به گستردن مرزهای دانش کمک کرده و روزنه‌هایی به عرصه‌های ناگشوده و ناشناخته علمی گشوده‌اند و در ساحت علم و عمل پیشگام بوده‌اند.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب به صورت عام و دانشکده عرفان به‌خصوص بر خود فرض می‌داند که قدردان زحمات بزرگان فضای عرفان باشد و با برگزاری بزرگداشتی هرچند محدود، ادای دینی داشته باشد.

رئیس دانشکده عرفان ادامه داد: آیت‌الله علامه محمدتقی جعفری از معدود دانشمندان دوره معاصر ماست که جایگاهی ویژه هم در بین خواص و هم توده مردم جامعه داشته است. بزرگمردی که بین معقول و منقول جمع کرده و در ساحت فلسفه و عرفان و شناساندن جریان‌های فلسفی دنیای معاصر به جامعه علمی و نسل جوان خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است. سلوک عملی این عالم دینی و مردمداری او همواره الگویی درخشان و چراغی تابان پیش روی سالکان طریق دوست خواهد بود.

حجت الاسلام جوان آراسته بیان کرد: به‌نظر می‌رسد اگر چه بسیار در مورد این مرد الاهی گفته‌اند و نوشته‌اند، هنوز هم زوایای کاوش نشده و مکرمت‌های به گفته نیامده و سلوک اجتماعی بی‌نظیر این دانشمند سترگ، جای پژوهش دارد.

وی با اشاره به دعوت از همه فرهیختگان علمی و فرهنگی برای حضور در این مراسم گفت: دانشکده عرفان دانشگاه ادیان با برگزاری بزرگداشتی در تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۳ می‌کوشد تا با بهره‌گیری از بیان اساتیدی که خود توفیق شاگردی حضرت علامه جعفری(ره) را داشته‌اند، قدمی دیگر در تعریف و تجلیل‌ این بزرگ شاگرد مکتب نورانی اهل‌بیت (علیهم السلام) بردارد. باشد که به توفیق الاهی قدردان عالمانی باشیم که امروزه میراث‌خوار تلاش علمی و معنوی آنان هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha